tag:blogger.com,1999:blog-11651657146648383102024-03-06T10:30:27.730+02:00Ορθόδοξη πνοήlpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.comBlogger429125tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-2324482605517795972019-12-19T21:10:00.004+02:002019-12-19T21:10:38.289+02:00Πάτερ Γεώργιος Μεταλληνός<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div style="text-align: center;">
Αιωνία του η μνήμη!</div>
<br /></div>
<iframe allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/ez5UWtPTIVw" width="560"></iframe></div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-44665691564289884212018-12-08T16:36:00.001+02:002018-12-08T16:37:12.373+02:00μοναχή Γαβριηλία Παπαγιάννη - π. Χαράλαμπος Παπαδόπουλος<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="270" src="https://www.youtube.com/embed/Sbp2ybCYy68" width="480"></iframe></div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-32417771277685273492017-12-01T22:49:00.002+02:002017-12-01T22:49:47.976+02:00ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΟΡΦΥΡΙΟ<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<br /></div>
<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/hMim2-7U-5I" width="560"></iframe></div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-31810101766670017072017-11-16T21:05:00.002+02:002017-11-16T21:05:44.145+02:00Άγιος Πορφύριος<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<br /></div>
<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/ccP9_TLTq04" width="560"></iframe></div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-10428767443704870802017-09-08T21:10:00.002+03:002017-09-08T21:10:29.778+03:00Οι δύο ναυαγοί <div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Μια φορά κι έναν καιρό...<br />
Ένα κρουαζιερόπλοιο κατά τη διάρκεια μιας σφοδρότατης καταιγίδας
βυθίστηκε και μόνο δύο από τους επιβάτες του κατάφεραν να κολυμπήσουν
μέχρι ένα μικρό ερημονήσι.</span><br />
<a href="https://www.blogger.com/null" name="more"></a><br /> <span style="font-family: Verdana,sans-serif;">Οι δυο ναυαγοί μη ξέροντας τι άλλο να κάνουν, συμφώνησαν ότι δεν είχαν άλλη διέξοδο από το να προσευχηθούν στο Θεό.<br />
Ωστόσο για να εξακριβώσουν ποιανού η προσευχή είναι ισχυρότερη
αποφάσισαν να χωρίσουν την περιοχή στα δύο και να μείνουν στις αντίθετες
πλευρές του νησιού.<br /> <br /> Το πρώτο πράγμα για το οποίο προσευχήθηκαν ήταν τροφή.<br /> Το επόμενο πρωινό, ο πρώτος άνδρας είδε ένα δέντρο γεμάτο φρούτα στην πλευρά του και ικανοποίησε την πείνα του.<br /> Η άλλη πλευρά του νησιού παρέμεινε άγονη.<br /> <br />
Μετά από μια εβδομάδα, ο πρώτος άνδρας ένοιωθε μοναξιά και αποφάσισε να
προσευχηθεί για μια σύζυγο. Την επόμενη μέρα, μια γυναίκα βγήκε
κολυμπώντας στη δική του πλευρά του νησιού. Στην άλλη πλευρά δεν έγινε
τίποτα.<br /> <br /> Σύντομα ο πρώτος άνδρας προσευχήθηκε για ένα σπίτι, ρούχα, περισσότερη τροφή. Την επόμενη μέρα έγινε το θαύμα !<br /> Ότι προσευχήθηκε του δόθηκε !<br /> Ωστόσο ο δεύτερος άνδρας ακόμη δεν κατάφερε να αποκτήσει τίποτα.<br /> <br /> Τελικά, ο πρώτος άνδρας προσευχήθηκε για ένα πλοίο ώστε αυτός και η σύζυγος του να μπορέσουν να φύγουν από το ερημονήσι.<br /> Το πρωί, βρήκε ένα πλοίο αραγμένο στη δική του πλευρά του νησιού.<br /> <br /> Ο πρώτος άνδρας και η σύζυγος του επιβιβάστηκαν στο πλοίο και αποφάσισαν να αφήσουν τον δεύτερο άνδρα μόνο του στο νησί.<br /> <br /> Θεώρησαν ότι ο δεύτερος άνδρας ήταν ανάξιος να λάβει τις ευλογίες του Θεού καθώς καμιά από τις προσευχές του δεν εισακούστηκαν.<br /> Καθώς το καράβι ήταν έτοιμο να σαλπάρει, ο πρώτος άνδρας άκουσε μια φωνή από τον παράδεισο να δονεί τον αέρα :<br /> «Γιατί παρατάς τον σύντροφό σου στο νησί ;»<br /> <br /> «Οι ευλογίες είναι μόνο δικές μου, καθώς εγώ ήμουν αυτός που προσευχήθηκε για να τις λάβει.<br /> Από τις δικές του προσευχές δεν εισακούστηκε καμία και έτσι δεν του αξίζει τίποτα» απάντησε ο πρώτος άνδρας<br /> <br /> «Κάνεις πολύ μεγάλο λάθος» τον επίπληξε η φωνή.<br /> <br /> «Ο άνδρας αυτός προσευχόταν μόνο για ένα πράγμα το οποίο και εισακούστηκε.<br /> Αν δεν γινόταν αυτό εσύ δεν θα λάμβανες καμιά από τις ευλογίες μου»<br /> <br /> «Πες μου» ρώτησε ο πρώτος άνδρας, «ποια ήταν η προσευχή του για την οποία του είμαι υποχρεωμένος ;<br /> <br /> Προσευχόταν να εισακουστούν όλες οι προσευχές σου...</span></div>
</div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-67063328081745410932017-06-25T11:52:00.000+03:002017-06-25T11:52:09.347+03:00Γέροντας Σωφρόνιος <div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<br /></div>
<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/zUgnnNIcwUM?ecver=1" width="560"></iframe></div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-6106506228166152422017-05-28T22:06:00.002+03:002017-05-28T22:06:47.863+03:00Η Άλωση της ΠΟΛΗΣ <div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<br /></div>
<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/SvwDR7L3MeA?ecver=1" width="560"></iframe></div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-75834063694731828732017-05-01T20:58:00.003+03:002017-05-01T20:58:34.284+03:00H σύγχυση γεννάει τερατωδίες<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #111111; direction: ltr; font-family: kasaBbatosb, sans-serif; font-size: 14.88px; line-height: 1.4; margin-bottom: 1rem; padding: 0px; text-align: justify; text-rendering: optimizeLegibility;">
Με χρονική απόσταση «ασφαλείας», δηλαδή ελπιζόμενης νηφαλιότητας, θα τολμήσει η επιφυλλίδα να σχολιάσει τον εγχώριο πρωτογονισμό τηλεοπτικής μεταχείρισης των πασχάλιων «ιερών και οσίων». O χαρακτηρισμός «ιερά και όσια» δεν αφορά «πεποιθήσεις», ατομικές επιλογές ιδεών, απόψεων, ψυχολογικών προτιμήσεων, φολκλορικών γραφικοτήτων. Iερά και όσια είναι τα όσα πολύτιμα μας έχουν χαριστεί και η τιμή - ευθύνη να τα διαχειριζόμαστε.</div>
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #111111; direction: ltr; font-family: kasaBbatosb, sans-serif; font-size: 14.88px; line-height: 1.4; margin-bottom: 1rem; padding: 0px; text-align: justify; text-rendering: optimizeLegibility;">
Φαντασθείτε έναν φύλαρχο Παπούα ή Kικούγιου να του έχει χαριστεί η Tζοκόντα του Nτα Bίντσι ή η Πιετά του Mιχαήλ Aγγελου. Aφού δεν καταλαβαίνει τι διαχειρίζεται, ενδέχεται να θρυμματίσει το καλλιτέχνημα και να το χρησιμοποιήσει για προσάναμμα ή για μαρμάρινα ένθετα σε λιθοδομή. Nα ενεργήσει, δηλαδή, όπως ακριβώς και οι εργολάβοι ή «αρχιτέκτονες» της αθηναϊκής πρωτεύουσας, που έχτισαν πολυώροφες πολυκατοικίες στη Διονυσίου Aρεοπαγίτου ή στου Mακρυγιάννη αποκλείοντας τη θέα της Aκρόπολης, ανυποψίαστοι όσο και οι πρωτόγονοι φύλαρχοι, για την ιερότητα και οσιότητα της γης όπου τους χαρίστηκε να ζουν και να κερδοσκοπούν.</div>
<div id="adman-UID2" style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #111111; direction: ltr; font-family: kasaBbatosb, sans-serif; font-size: 14.88px; height: 0px; margin: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; text-align: justify;">
<iframe allowfullscreen="true" frameborder="0" height="400" id="innerIframe" mozallowfullscreen="true" scrolling="no" style="box-sizing: border-box;" webkitallowfullscreen="true" width="444"></iframe></div>
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #111111; direction: ltr; font-family: kasaBbatosb, sans-serif; font-size: 14.88px; line-height: 1.4; margin-bottom: 1rem; padding: 0px; text-align: justify; text-rendering: optimizeLegibility;">
Mε ανάλογη έλλειψη αιδούς και λύπης δαπανήθηκε αφειδώλευτα τηλεοπτικός χρόνος και φέτος το Πάσχα, για να πληροφορηθούμε, αν θα διασωθεί ακέραιος σε διάρκεια ή θα συντομευθεί ο κρετινικός πρωτογονισμός (που λανσάρεται σαν δήθεν «έθιμο»): O «ρουκετοπόλεμος», στον Bροντάδο της Xίου, τα «χαλκούνια» στο Aγρίνιο, οι «σαΐτες» στην Kαλαμάτα. Eπινοήματα μανιώδους επιθετικής φρενίτιδας και κρετινισμού αδίστακτων εμπόρων του τουρισμού. Kατασκευάζουν «υπερθέαμα» για να γοητεύσουν τη διεθνή πλεμπάγια με τον πρωτογονισμό των Γραικών, όπως αλλού «απολαμβάνουν» οι τουρίστες τον πρωτογονισμό της φυλής των Πιντούπι ή των Kοροβάι.</div>
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #111111; direction: ltr; font-family: kasaBbatosb, sans-serif; font-size: 14.88px; line-height: 1.4; margin-bottom: 1rem; padding: 0px; text-align: justify; text-rendering: optimizeLegibility;">
H εμφατική τηλεοπτική προβολή εξωραΐζει την ντροπή του καρναβαλισμού σε «υπερθέαμα». Aπενεχοποιεί τον αυτεξευτελισμό, προσδίδει στην καταισχύνη του κρετινισμού το λούστρο της εθιμικής γραφικότητας, εθίζει τις μάζες να ταυτίζουν το έθιμο με το καραγκιοζιλίκι. Kάθε χρόνο όλο και περισσότερες πόλεις ή περιοχές ανακαλύπτουν στο παρελθόν τους (ή στη φαντασία τους) κάποιο σκαμπρόζικο «έθιμο» και το μεταποιούν σε σημερινό «πολιτιστικό ιβέντ»! Kαι τα κανάλια αξιοποιούν το εύρημα διθυραμβικά.</div>
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #111111; direction: ltr; font-family: kasaBbatosb, sans-serif; font-size: 14.88px; line-height: 1.4; margin-bottom: 1rem; padding: 0px; text-align: justify; text-rendering: optimizeLegibility;">
Aφειδώλευτος τηλεοπτικός χρόνος δαπανάται το Mέγα Σάββατο και για την εμφατική προβολή ενός άλλου «ευπώλητου», εξευτελιστικού των ιερών και των οσίων, ευρήματος: Tου εκκωφαντικού σαματά που μεθοδεύουν κάποιοι επιδέξιοι στην αυτοπροβολή τους κληρικοί κατά τη λεγόμενη «πρώτη ανάσταση». Θέαμα και ακρόαμα για κάφρους, στην κυριολεξία: χτυπάνε το ερεισίνωτο πάνω στο κυρίως στασίδι, τα πόδια τους πάνω στο βάθρο, ακόμα και καπάκια πάνω σε τζεντζερέδια που φέρνουν από τα σπίτια τους – μόνο για την ηλίθια «απόλαυση» του σαματά.</div>
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #111111; direction: ltr; font-family: kasaBbatosb, sans-serif; font-size: 14.88px; line-height: 1.4; margin-bottom: 1rem; padding: 0px; text-align: justify; text-rendering: optimizeLegibility;">
Tην ευθύνη γι’ αυτόν τον ανίερο εξευτελισμό των ιερών και των οσίων, είναι περισσότερο από φανερό, την έχουν οι επίσκοποι που τον ανέχονται. Tουλάχιστον ο κληρικός, που κάθε χρόνο προβάλλεται από τα κανάλια, σε άλμα έξαλλου πανηγυριώτη να σκορπίζει δαφνόφυλλα, θα έπρεπε λογικά να έχει αποσχηματιστεί. Eίναι δυστυχώς ολοφάνερο ότι στη σημερινή ιστορική ανυπαρξία του Eλληνισμού συμβάλλει αποφασιστικά και το γεγονός ότι, με τους τρεις τελευταίους αρχιεπισκόπους, η ανθρώπινη ποιότητα είναι «εν διωγμώ» και μέσα στην οργανωτική δομή της Eκκλησίας. O πρωτογονισμός του συστήματος εκλογής των επισκόπων (χωρίς αιτιολόγηση της ψήφου των εκλεκτόρων, με μόνες τις συναλλαγές και τις σκοτεινές εξαρτήσεις του παρασκηνίου) επιτρέπει να πλεονάζουν οι σπιθαμιαίοι, οι πειθαρχημένοι ανύπαρκτοι.</div>
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #111111; direction: ltr; font-family: kasaBbatosb, sans-serif; font-size: 14.88px; line-height: 1.4; margin-bottom: 1rem; padding: 0px; text-align: justify; text-rendering: optimizeLegibility;">
Kορύφωμα της συλλογικής μας πολιτισμικής αφασίας και παντοδαπής παρακμής είναι η προκλητική (αντιστάσεως μη ούσης) θρησκειοποίηση του εκκλησιαστικού γεγονότος, ο ευτελισμός του σε ειδωλοποιητική μαγεία. Oργιάζουν τα κανάλια, κάθε Mέγα Σάββατο, με ανεύθυνες παιδαριώδεις φλυαρίες για τη «θαυματουργική» κάθε χρόνο αφή της λαμπάδας του πατριάρχη στα Iεροσόλυμα. Kαι δεν βγαίνει δημόσια ένας επίσκοπος, να αντιτάξει τα στοιχειώδη της εκκλησιαστικής εμπειρίας και μαρτυρίας.</div>
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #111111; direction: ltr; font-family: kasaBbatosb, sans-serif; font-size: 14.88px; line-height: 1.4; margin-bottom: 1rem; padding: 0px; text-align: justify; text-rendering: optimizeLegibility;">
Oτι στην Eκκλησία η σχέση με τον Θεό δεν βιάζει ποτέ την ελευθερία του ανθρώπου. Aν ο άνθρωπος εξαναγκαστεί να «πιστέψει» στον Θεό, επειδή η λαμπάδα του πατριάρχη ανάβει από μόνη της στα Iεροσόλυμα, τότε η «πίστη» του είναι προϊόν εκβιασμού, όχι αγάπης, δηλαδή ελευθερίας. Eνα «θαύμα», στο οποίο η κοσμική εξουσία αποδίδει τιμές αρχηγού κράτους, είναι μόνο αγυρτεία, όχι αποκάλυψη.</div>
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #111111; direction: ltr; font-family: kasaBbatosb, sans-serif; font-size: 14.88px; line-height: 1.4; margin-bottom: 1rem; padding: 0px; text-align: justify; text-rendering: optimizeLegibility;">
«Πίστη» για την Eκκλησία δεν είναι να παραδεχθείς ατομικά κάποιες πεποιθήσεις, αλάθητες αποφάνσεις, υποχρεωτικά «δόγματα» – τέτοια είναι η πίστη στο KKE, όχι στην Eκκλησία. Στην Eκκλησία πιστεύω θα πει εμπιστεύομαι και η κατεξοχήν εμπιστοσύνη χαρίζεται όταν αγαπάς και σε αγαπούν. Mε βαθιά εκκλησιαστική γνώση ο Nτοστογιέβσκι βεβαιώνει: «Yπάρχουν τρεις δυνάμεις στον κόσμο, ικανές να υποτάξουν τη συνείδηση των ανθρώπων: Tο θαύμα, το μυστήριο και το κύρος... Δεν κατέβηκε ο Xριστός από τον σταυρό, όταν του φώναζαν λοιδορώντας τον: Kατέβα από τον σταυρό, για να πιστέψουμε πως είσαι Θεός. Δεν κατέβηκε, γιατί δεν θέλησε να σκλαβώσει τον άνθρωπο με το θαύμα. Λαχταρούσε την ελεύθερη πίστη, όχι την εξαναγκασμένη από το θαύμα, την ελεύθερη αγάπη, όχι τους δουλικούς ενθουσιασμούς του σκλάβου, του τρομοκρατημένου μπροστά σε μιαν ισχύ που τον συντρίβει».</div>
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #111111; direction: ltr; font-family: kasaBbatosb, sans-serif; font-size: 14.88px; line-height: 1.4; margin-bottom: 1rem; padding: 0px; text-align: justify; text-rendering: optimizeLegibility;">
Mέσα σε κάθε ναό «εκκλησίας» των πιστών, η τράπεζα της Eυχαριστίας είναι το «θυσιαστήριο», ο τάφος του ενανθρωπήσαντος Θεού. Eκεί η αγάπη των πιστών συντηρεί, ως αποκαλυπτική «πράξη», μια κανδύλα ακοίμητη. Aπό αυτή την κανδύλα ο λειτουργός, τη νύχτα του Πάσχα, ανάβει τη λαμπάδα του και μεταδίνει τη φλόγα στις λαμπάδες των πιστών. Tο ίδιο συμβαίνει και στον Πανάγιο Tάφο στα Iεροσόλυμα. Tο θαύμα είναι συνάρτηση της ελευθερίας: να κοινωνείται η ύπαρξη ως ερωτική αυθυπέρβαση και αυτοπροσφορά, όπως κοινωνείται ο φωτισμός από λαμπάδα σε λαμπάδα, η αγάπη ως πασχάλιος ασπασμός.</div>
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #111111; direction: ltr; font-family: kasaBbatosb, sans-serif; font-size: 14.88px; line-height: 1.4; margin-bottom: 1rem; padding: 0px; text-align: justify; text-rendering: optimizeLegibility;">
Aυτή η αλήθεια, και κάθε αλήθεια, δεν έχει ανάγκη να της αποδοθούν τιμές «αρχηγού κράτους». H σύγχυση του ιερού με το βέβηλο γεννάει τερατωδίες.</div>
<div style="background-color: white; box-sizing: border-box; color: #111111; direction: ltr; font-family: kasaBbatosb, sans-serif; font-size: 14.88px; line-height: 1.4; margin-bottom: 1rem; padding: 0px; text-align: right; text-rendering: optimizeLegibility;">
<a href="http://www.kathimerini.gr/authors?id=61" style="box-sizing: border-box; color: #05a3ff; cursor: pointer; font-family: amplitude03, Arial, serif; font-size: 17.6px; letter-spacing: -1px; line-height: inherit; text-align: left; text-decoration-line: none;">ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ</a></div>
</div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-69980074432179310212017-03-20T21:54:00.003+02:002017-03-20T21:54:19.829+02:00 Αρχιμ. Ανανίας Κουστένης : ''Σταυρός ο Φύλαξ πάσης της Οικουμένης"<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<br /></div>
<iframe frameborder="0" height="400" src="https://www.mixcloud.com/widget/iframe/?feed=https%3A%2F%2Fwww.mixcloud.com%2Fpraktoreio-ekklisiastikon-eidi%2F%25CE%25BF%25CE%25BC%25CE%25B9%25CE%25BB%25CE%25AF%25CE%25B1-%25CE%25B1%25CF%2581%25CF%2587%25CE%25B9%25CE%25BC-%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25AF%25CE%25B1-%25CE%25BA%25CE%25BF%25CF%2585%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25AD%25CE%25BD%25CE%25B7-%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25B1%25CF%2585%25CF%2581%25CF%258C%25CF%2582-%25CE%25BF-%25CF%2586%25CF%258D%25CE%25BB%25CE%25B1%25CE%25BE-%25CF%2580%25CE%25AC%25CF%2583%25CE%25B7%25CF%2582-%25CF%2584%25CE%25B7%25CF%2582-%25CE%25BF%25CE%25B9%25CE%25BA%25CE%25BF%25CF%2585%25CE%25BC%25CE%25AD%25CE%25BD%25CE%25B7%25CF%2582%2F&light=1" width="100%"></iframe></div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-21769680789221853872017-03-07T14:19:00.002+02:002017-03-07T14:19:46.265+02:00Ομιλία του Αθανασίου Ρακοβάλη για τον Άγιο Παϊσιο<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<br /></div>
<iframe frameborder="0" height="120" src="https://www.mixcloud.com/widget/iframe/?feed=https%3A%2F%2Fwww.mixcloud.com%2Fpraktoreio-ekklisiastikon-eidi%2F%25CE%25BF-%25CE%25B1%25CE%25B8%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25AC%25CF%2583%25CE%25B9%25CE%25BF%25CF%2582-%25CF%2581%25CE%25B1%25CE%25BA%25CE%25BF%25CE%25B2%25CE%25AC%25CE%25BB%25CE%25B7%25CF%2582-%25CE%25B3%25CE%25B9%25CE%25B1-%25CF%2584%25CE%25BF%25CE%25BD-%25CE%25AC%25CE%25B3%25CE%25B9%25CE%25BF-%25CF%2580%25CE%25B1%25CF%258A%25CF%2583%25CE%25B9%25CE%25BF-%25CF%2584%25CE%25BF%25CE%25BD-%25CE%25B1%25CE%25B3%25CE%25B9%25CE%25BF%25CF%2581%25CE%25B5%25CE%25AF%25CF%2584%25CE%25B7%2F&hide_cover=1&light=1" width="100%"></iframe></div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-5638043894932380252016-05-29T22:21:00.002+03:002016-05-29T22:21:12.395+03:0029 Μαΐου 1453<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<br /></div>
<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/ElYEKMJLItk" width="420"></iframe></div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-14625093309292217442016-02-12T08:39:00.000+02:002017-02-26T11:31:36.234+02:00Ο όσιος Πορφύριος υπήρξε αυθεντικός άνθρωπος του Θεού<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div dir="ltr" style="text-align: justify;" trbidi="on">
<br /></div>
<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="470" mozallowfullscreen="" src="https://player.vimeo.com/video/154854677?title=0&byline=0&portrait=0" webkitallowfullscreen="" width="836"></iframe></div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-25886230336397226972016-01-31T21:02:00.000+02:002016-01-31T21:02:10.763+02:00Ο πάτερ Φιλόθεος Φάρος μιλά για την αποτέφρωση, για την ομοφυλοφιλία, για τους κληρικούς<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<span style="font-size: small;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;"><b><br /></b></span></span>
<span style="font-size: small;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;"><b>Μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη του πατρός Φιλόθεου Φάρου.</b></span></span><br />
<br /></div>
<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/7bvz-OAq350" width="560"></iframe>
<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/UO-MV4ydARI" width="560"></iframe>
<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/YRHINge9brI" width="560"></iframe></div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-55369938329625203482015-08-31T22:32:00.001+03:002015-08-31T22:32:52.882+03:00Μαρτυρία για τον Άγιο Πορφύριο Καυσοκαλυβίτη από τον κο Παρασκευά Λαμπρό...<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="344" src="https://www.youtube.com/embed/APdLMHfhZ1w" width="459"></iframe>lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-3221035456201793802015-06-07T12:10:00.002+03:002015-06-07T12:10:42.379+03:00Οι λέξεις Σαβαώθ και Ωσαννά<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Κύριος Σαβαώθ σημαίνει Κύριος των Δυνάμεων (δεν μεταφράστηκε η λέξη Σαβαώθ από τους εβδομήκοντα αλλά απλά μεταφέρθηκε από το εβραϊκό κείμενο στα ελληνικά ως είχε)<span id="more-7016"></span></span></span>
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Ωσαννά είναι λέξη συριακή που σημαίνει σύμφωνα με την μετάφραση των Ο’ (εβδομήκοντα) ρψ’,25 :</span></span>
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">«Ω Κύριε σώσον δη ω Κύριε, ευόδωσον δη»</span></span></div>
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Αρχή του τρισάγιου ύμνου είναι το όραμα του προφήτου Ησαΐου πού είδε τους αγγέλους γύρω στο θρόνο του θεού να ψάλλουν «άγιος, άγιος, άγιος, Κύριος Σαββαώθ» (Ήσ. 6,13).</span></span></div>
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Αυτόν, ψάλλουμε και εμείς σε κάθε μας θεία Λειτουργία:</span></span></div>
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Τόν επινίκιον ύμνον άδοντα, βοώντα, κεκραγότα, και λέγοντα:</span></span></div>
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Άγιος, Άγιος, Άγιος Κύριος Σαβαώθ· πλήρης ο ουρανός και η γη της
δόξης σου. Ωσαννά εν τοις υψίστοις· ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι
Κυρίου. Ωσαννά εν τοις υψίστοις.<br />
Δηλαδή:<br />
Άγιος, Άγιος, Άγιος είσαι Κύριε των Δυνάμεων· γεμάτος ο ουρανός και η γη
από τη δόξα σου. Σώσε μας, ύψιστε Θεέ· ευλογημένος ο ερχόμενος στο
όνομα του Κυρίου. Σώσε μας, ύψιστε Θεέ.<br />
(μετάφραση από τον μακαριστό Μητροπολίτή Σερβίων και Κοζάνης Διονύσιο (+1998))</span></span></div>
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Άγιος ο Θεός, άγιος ισχυρός, άγιος αθάνατος ελέησον ημάς</span></span></div>
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Ο τρισάγιος αυτός ύμνος μας υπενθυμίζει τον ύμνο των αγγέλων «άγιος, άγιος, άγιος, Κύριος Σαββαώθ» και έχει μια μεγάλη δογματική σημασία, γιατί αναφέρεται στον Τριαδικό Θεό που έχει μία ουσία και τρεις υποστάσεις.
Με την λέξη Θεός χαρακτηρίζεται ο Πατήρ, με την λέξη ισχυρός
χαρακτηρίζεται ο Υιός και με την λέξη αθάνατος χαρακτηρίζεται το Άγιον
Πνεύμα. Αυτό το συναντούμε σε δοξαστικό της Πεντηκοστής. Και τα τρία
πρόσωπα έχουν διαφορετική υπόσταση-πρόσωπο, αλλά έχουν κοινή ουσία και
ενέργεια, γι’ αυτό και τα τρία Πρόσωπα είναι άγια, και στέλνουν το έλεος
και την Χάρη τους και έτσι δεν λέμε ελεήσατε ημάς, αλλά ελέησον ημάς, για το ενιαίο της θεότητος.
(η τριπλή επανάληψη της λέξης Άγιος υποδηλώνει και αυτή τα τρία πρόσωπα
της Αγίας Τριάδος, του ενός και μόνου αληθινού Θεού, δηλαδή τον Πατέρα,
τον Υιόν και το Άγιον Πνεύμα).<br />
Αυτός ο ύμνος, πέρα από την δογματική του σημασία, έχει και σωτηριολογική. Με τον ύμνο αυτό είναι σαν να λέμε. «Θεέ
μου εσύ είσαι άγιος και Θεός, είσαι άγιος και ισχυρός, είσαι άγιος και
αθάνατος. Και εμείς που είμαστε αμαρτωλοί, άνθρωποι, αδύνατοι και
θνητοί, σε παρακαλούμε να μας ελεήσης».</span></span>
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;"><br /></span></span>
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Όπως γνωρίζουμε, αυτόν τον τρισάγιο ύμνο τον ψάλλουμε και στην θεία
Λειτουργία δύο φορές. Πρώτα στην λεγομένη λειτουργία των κατηχουμένων,
μετά την μικρά Είσοδο, και έπειτα στην θεία Λειτουργία των πιστών, στην
θέση της αναφοράς, όταν ψάλλουμε το «άγιος, άγιος, άγιος Κύριος Σαββαώθ
πλήρης ο ουρανός και η γη της δόξης σου, ωσαννά εν τοις υψίστοις,
ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου, ωσαννά ο εν τοις υψίστοις».
(Μητρ.Ναυπάκτου Ιερόθεος)</span></span></div>
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Ψάλλοντας τον ύμνο μιμούμαστε τους αγγέλους που δοξολογούν το Θεό,
αλλά και το λαό της πόλεως των Ιεροσολύμων οι οποίοι τον υποδέχθηκαν με
κλαδιά και δάφνες πριν το εκούσιο του πάθος. Έτσι και εμείς υποδεχόμαστε
τον βασιλέα ο οποίος έρχεται να σφαγιαστεί και να δοθεί στους πιστούς.</span></span></div>
<div style="background-color: white; border: medium none; color: black; overflow: hidden; text-align: left; text-decoration: none;">
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
</div>
</div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-42703236637305111982015-05-29T16:34:00.004+03:002015-05-29T16:34:38.891+03:00Όλα γίνονται για ένα λόγο…<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: medium;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Δύο άγγελοι που ταξίδευαν σταμάτησαν να περάσουν την νύχτα σε ένα σπίτι μιας πλούσιας οικογένειας.</span></span><br />
<a href="https://www.blogger.com/null" name="more"></a><br />
<span style="font-size: medium;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><span style="font-size: medium;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Η οικογένεια ήταν αγενής και αρνήθηκε στους αγγέλους να μείνουν στο δωμάτιο των ξένων της βίλας.</span></span><br />
<span style="font-size: medium;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><span style="font-size: medium;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Αντιθέτως, έδωσαν στους αγγέλους ένα μικρό μέρος σε ένα κρύο υπόγειο.
Καθώς εκείνοι έφτιαχναν τα κρεβάτια τους στο σκληρό πάτωμα, ο
μεγαλύτερος άγγελος είδε μια τρύπα στον τοίχο και την επισκεύασε. Όταν ο
μικρότερος άγγελος τον ρώτησε γιατί, ο μεγαλύτερος απάντησε: «Τα
πράγματα δεν είναι πάντα όπως φαίνονται».</span></span><br />
<span style="font-size: medium;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><span style="font-size: medium;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Την επόμενη νύχτα οι δύο άγγελοι ήρθαν να ξεκουραστούν σε ένα πολύ
φτωχικό σπίτι αλλά ο αγρότης και η γυναίκα του ήταν πολύ φιλόξενοι. Αφού
μοιράστηκαν τη λίγη τροφή που είχαν, οι δύο άγγελοι κοιμήθηκαν στο
κρεβάτι τους όπου μπορούσαν να έχουν μια ξεκούραστη νύχτα.</span></span><br />
<span style="font-size: medium;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><span style="font-size: medium;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Όταν βγήκε ο ήλιος, το επόμενο πρωί οι άγγελοι βρήκαν τον αγρότη και
τη γυναίκα του να κλαίνε. Η μοναδική τους αγελάδα της οποίας το γάλα
ήταν το μόνο τους εισόδημα ήταν νεκρή στο λιβάδι. Ο μικρότερος άγγελος
ήταν αναστατωμένος και ρώτησε το μεγαλύτερο πως ήταν δυνατόν και άφησε
να γίνει κάτι τέτοιο.<br />
Ο πρώτος άντρας είχε τα πάντα και παρόλα αυτά τον βοήθησες, τον
κατηγόρησε εκείνoς. Η δεύτερη οικογένεια είχε ελάχιστα και όμως ήταν
πρόθυμη να μοιραστεί τα πάντα και εσύ άφησες την αγελάδα να πεθάνει… «Τα
πράγματα δεν είναι πάντα όπως φαίνονται», απάντησε ο μεγαλύτερος
άγγελος.</span></span><br />
<span style="font-size: medium;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><span style="font-size: medium;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">«Όταν μείναμε στο υπόγειο της βίλας, πρόσεξα πως υπήρχε χρυσός
αποθηκευμένος σε εκείνη την τρύπα στον τοίχο. Μιας και ο ιδιοκτήτης ήταν
τόσο άπληστος και δεν είχε τη διάθεση να μοιραστεί την καλή του τύχη,
σφράγισα τον τοίχο ώστε να μη μπορεί να βρει το χρυσό.</span></span><br />
<span style="font-size: medium;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><span style="font-size: medium;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Εχθές τη νύχτα καθώς κοιμόμασταν στο κρεβάτι του αγρότη ήρθε ο
άγγελος του Θανάτου για τη γυναίκα του, κι εγώ έδωσα στη θέση της την
αγελάδα. Τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως φαίνονται».</span></span><br />
<span style="font-size: medium;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><span style="font-size: medium;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Μερικές φορές αυτό ακριβώς συμβαίνει όταν τα πράγματα δεν έχουν το
αποτέλεσμα που πρέπει. Αν έχεις πίστη, θα πρέπει να μάθεις να
εμπιστεύεσαι και να πιστεύεις ότι το κάθε αποτέλεσμα είναι πάντα προς
όφελός σου. Μπορεί να μην το ξέρεις παρά μονάχα πολύ αργότερα.</span></span></div>
</div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-25076305682786639992015-05-16T13:04:00.003+03:002015-05-16T13:04:32.472+03:00Ο άνδρας και η γυναίκα στην Εκκλησία<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<br /></div>
<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/7hUEuCACgic" width="420"></iframe></div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-41970640970296328582015-05-01T15:47:00.003+03:002015-05-01T15:47:53.075+03:00Οσία Ματρώνα εκ Ρωσίας<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;">Η Οσία Ματρώνα γεννήθηκε το 1881 μ.Χ. στο χωριό Σέμπινο Επιφανίσκαγια
του νομού της Τούλα, που σήμερα ονομάζεται Κομίφσκι, από ευσεβείς και
ενάρετους γονείς, τον Δημήτριο και τη Ναταλία. Η Οσία είχε ακόμη τρία
αδέλφια, τον Ιβάν, τον Μιχαήλ και την Μαρία. Οι γονείς της, επειδή ήταν
φτωχοί, σκέφθηκαν να δώσουν το παιδί που περίμεναν στο ορφανοτροφείο του
Γκολίτσιν. Όμως η μητέρα της Ματρώνας είδε, πριν την γέννησή της στο
όνειρό της ότι ήλθε και κάθισε πάνω στο δεξί της χέρι ένα πουλί με
ανθρώπινη μορφή αλλά χωρίς μάτια. Τότε θεώρησε το όνειρό της ως σημείο
προς τον Θεό, ότι το παιδί που θα φέρει στον κόσμο θα είναι σκεύος
εκλογής και έτσι αποφάσισαν να μην το δώσουν στο ορφανοτροφείο.</span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;">Η
Οσία γεννήθηκε τυφλή. Στη βάπτισή της, που έγινε από τον ιερέα
Βασίλειο, ευλαβή και προορατικό, σχηματίσθηκε πάνω από την κολυμβήθρα
ένα ανάλαφρο σύννεφο που ανέδιδε ευωδία. Ήταν και αυτό σημείο που
φανέρωνε την πνευματική πρόοδο που θα είχε η Αγία.</span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;">Το μόνο μέρος
που πήγαινε συνέχεια, επειδή ήταν τυφλή, ήταν η εκκλησία. Όταν η μητέρα
της δεν την εύρισκε στο σπίτι, ήξερε ότι η Ματρώνα ήταν στην εκκλησία.
Από την παιδική της ηλικία ακόμη, της είχε δοθεί το προορατικό και
διορατικό χάρισμα. Γνώριζε τις ασθένειες των ανθρώπων, τα προβλήματά
τους, τις αστοχίες τους και έτσι τους προειδοποιούσε και τους
συμβούλευε.</span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;">Η Οσία επισκέφθηκε πολλά προσκυνήματα της Ρωσίας. Σε
ένα από τα προσκυνήματά της βρέθηκε μπροστά στον Άγιο Ιωάννη της
Κροστάνδης, που τότε ζούσε ακόμα. Χωρίς να δει την Οσία, είπε να
ανοίξουν χώρο και φώναζε: «Ματρώνα, έλα εδώ», χωρίς να την γνωρίζει. Και
συνέχισε ο Άγιος Ιωάννης: «Αυτή θα είναι η διάδοχός μου. Αυτή είναι ο
όγδοος στύλος της Ρωσίας». Η Αγία ήταν τότε δεκατεσσάρων ετών.</span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;">Σε
ηλικία δεκαεπτά ετών η Ματρώνα όχι μόνο δεν έβλεπε, αλλά σταμάτησε και
να περπατάει. Έζησε έτσι παράλυτη πενήντα χρόνια. Παρόλα αυτά, ποτέ δεν
παραπονέθηκε και έλεγε ότι είναι πνευματική η αιτία για όλα αυτά που της
συνέβαιναν και μόνο ο Θεός γνωρίζει τις αιτίες. Έλεγε σε εκείνους που
την επισκέπτονταν: «Θα έλθει ο καιρός που θα σας βάλουν μπροστά σας ψωμί
και σταυρό, για να διαλέξετε. Θα περάσουμε δύσκολους καιρούς και εμείς
οι Χριστιανοί πρέπει να διαλέξουμε τον σταυρό».</span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;">Τον κόσμο που την
επισκεπτόταν τον ευλογούσε, έβαζε τα χέρια της πάνω στην κεφαλή τους
και τους διάβαζε προσευχές. Στο μέτωπό της, από τους πολλούς σταυρούς
που έκανε, σχηματίσθηκε λακουβίτσα. Ο Θεός την αξίωσε και με το χάρισμα
της θαυματουργίας και έτσι πολλούς θεράπευσε και ωφέλησε πνευματικά.</span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;">Ο
Άγιος Θεός της αποκάλυψε πως πλησίαζε η ημέρα της εξόδου της από τον
μάταιο τούτο κόσμο. Τρεις ημέρες πριν την κοίμησή της, έδωσε οδηγίες για
την εξόδιο ακολουθία της και τον ενταφιασμό της. Η Οσία Ματρώνα
κοιμήθηκε με ειρήνη το 1952 μ.Χ. και ενταφιάσθηκε στο κοιμητήριο της
μονής του Δανιήλ.</span></div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<br /></div>
<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/6D-b-96eWDY" width="560"></iframe>
</div>
<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/ZruRn9PoKWI" width="560"></iframe>
</div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-8339624286935760442015-04-22T20:48:00.002+03:002015-04-22T20:48:26.628+03:00Πάσχα στην Ιερά Μονή Τατάρνης<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<br /></div>
<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/nelSg-mAEeg" width="560"></iframe></div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-18240473362724517082015-03-30T11:05:00.000+03:002015-03-30T13:22:49.859+03:00Το πρωτείο της Αγάπης<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<br />
<iframe frameborder="0" height="180" src="https://www.mixcloud.com/widget/iframe/?embed_type=widget_standard&embed_uuid=fe77339e-d6c0-40b2-b877-fdd5d6baca65&feed=https%3A%2F%2Fwww.mixcloud.com%2Fpraktoreio-ekklisiastikon-eidi%2F%25CE%25BF%25CE%25BC%25CE%25B9%25CE%25BB%25CE%25AF%25CE%25B1-%25CF%2580-%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25AF%25CE%25B1-%25CE%25BA%25CE%25BF%25CF%2585%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25AD%25CE%25BD%25CE%25B7-%25CE%25BC%25CE%25B5-%25CE%25B8%25CE%25AD%25CE%25BC%25CE%25B1-%25CF%2584%25CE%25BF-%25CF%2580%25CF%2581%25CF%2589%25CF%2584%25CE%25B5%25CE%25AF%25CE%25BF-%25CF%2584%25CE%25B7%25CF%2582-%25CE%25B1%25CE%25B3%25CE%25AC%25CF%2580%25CE%25B7%25CF%2582%2F&hide_cover=1&hide_tracklist=1&replace=0" width="660"></iframe><br />
<div style="clear: both; height: 3px; width: 652px;">
</div>
<div style="clear: both; height: 3px; width: 652px;">
</div>
</div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-21775017467680753242015-03-29T12:10:00.002+03:002015-03-29T12:10:53.718+03:00Η ΟΣΙΑ ΜΑΡΙΑ Η ΑΙΓΥΠΤΙΑ<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<br /></div>
<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/vlzKecK5ea0" width="560"></iframe></div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-34868690285441947672015-03-26T14:56:00.001+02:002015-03-26T14:56:51.364+02:00ΣΥΝΕNΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΑΝΑΝΙΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΟΡΦΥΡΙΟ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ</div>
<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/7221COVf6SE" width="420"></iframe></div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-92176523854006911072015-03-15T16:58:00.002+02:002015-03-15T16:58:20.733+02:00Όταν ο Θεός δίνει ένα μεγάλο πειρασμό, μας προετοιμάζει για μεγάλες ευλογίες <div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<br /></div>
<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/ptt0aP4Zxig" width="560"></iframe></div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-20726493906570316302015-02-18T22:46:00.000+02:002015-02-18T22:46:03.436+02:00Μήπως δεν είμαστε διατεθειμένοι να δούμε την παρουσία του Θεού στην ζωή μας; <div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div class="itemIntroText">
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Πολλές φορές στα χείλη μας σαρκώνεται ένα έντονο παράπονο για την απουσία του Θεού από την ζωή μας.</span></span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
- Μα που είναι ο Θεός; Γιατί δεν μας ακούει;</span></span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span></div>
</div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
Ενώ το ερώτημα αυτό είναι λογικοφανές και στηρίζετε πάνω στην οδύνη του
ανθρώπου, τα πάθη και τους καημούς του, δεν είναι πάντοτε και για όλες
τις περιπτώσεις απόλυτα αληθινό.</span></span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
Δηλαδή διερωτώμαι και πρώτα για τον εαυτό μου, είναι σίγουρο ότι το
γλωσσικό αίτημα μας, είναι και καρδιακό; Ότι η αρθρωμένη και πολλές
φορές νάρκισση επιθυμία μας είναι και πραγματική ανάγκη μας, που της
δίνουμε πρωτεύοντα λόγο;</span></span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Λέμε “που είναι ο Θεός”, είμαστε σίγουροι ότι θέλουμε πραγματικά να το συναντήσουμε;
Γιατί η οποιαδήποτε συνάντηση έχει μέσα ένα κόστος. Είμαστε
διατεθειμένοι να το αναλάβουμε; Θέλουμε ειλικρινά να σχετιστούμε με τον
Θεό; Γιατί η πίστη ή η συνάντηση με τον Θεό είναι σχέση με ένα πρόσωπο,
που ρεαλιστικά σημαίνει, κόστος, ρίσκο, ηρεμία αλλά και ένταση, στιγμές
παρουσίας και στιγμές απουσίας, ανάταση αλλά και πτώση, χαρά και θλίψη,
έρωτας και «μίσος» μα και οτιδήποτε άλλο συνεπάγεται μια ουσιαστική
σχέση.</span></span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">Μήπως τελικά δεν είμαστε διατεθειμένοι να δούμε την παρουσία
του Θεού στην ζωή μας γιατί αυτό θα μας δέσμευε ή θα μας έβαζε μπροστά
σε σημαντικά υπαρξιακά διλλήματα και αποφάσεις; Άραγε θέλουμε
να αναλάβουμε τις ευθύνες που δημιουργεί αυτή η συνάντηση μαζί Του;
Είμαστε έτοιμοι να αφήσουμε συνήθεις παγιωμένες και αυτοκαταστροφικές
νοοτροπίες; Θέσεις και ρόλους μέσα από τους οποίους έχουμε παιδιόθεν
εκπαιδευτεί να επιβιώνουμε. π.χ το παιγνίδι του «ισχυρού» που απειλεί
και τρομοκρατεί τους άλλους για να παίρνει δύναμη επιβολής και να
έρθουμε στην ταπείνωση του Χριστού; Μπορούμε να εγκαταλείψουμε τον ρόλο
π.χ. του «θύματος» μέσα από το οποίο κερδίζουμε συμπάθειες και βλέμματα;
Να αφήσουμε ίσως την θέση του «παιδιού» και να ενηλικιωθούμε, άρα να
αναλάβουμε τις ευθύνες της ζωής μας εγκαταλείποντας την θέση του
προστατευόμενου που οι πάντες τον υπηρετούν και τον προσέχουν;</span></span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
Ίσως λοιπόν σε βαθύτερο επίπεδο πέραν των λεκτικών κορόνων και των
συναισθηματισμών να μην είμαστε έτοιμοι για μια τέτοια συνάντηση. Το χειρότερο; τελικά
στην πραγματικότητα να επιζητούμε την συνάντηση με ένα Θεό κατά εικόνα
και καθ’ ομοιωσιν μας που θα ικανοποιεί απόλυτα τις αυτοκαταστροφικές
και εγωτικές μας ψευδοανάγκες, μα όχι τον Θεό Πατέρα που μας αποκάλυψε ο
Χριστός.</span></span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
Το λέω αυτό, γιατί πολλές φορές δεν είμαστε έτοιμοι και ειλικρινείς για
αυτή την συνάντηση για αυτή την ουσιαστική σχέση. Και τότε
ενεργοποιούνται άμυνες που δεν μας αφήνουν ούτε να δούμε μα ούτε και να
ακούσουμε την λεπτή σαν αύρα φωνή του Θεού.</span></span></div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span></div>
<div style="text-align: right;">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
Παπα-Λίβυος</span></span></div>
</div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1165165714664838310.post-44102379679500377842015-02-11T13:30:00.002+02:002015-02-11T13:30:49.507+02:00Διάλογος Αγίου Παϊσίου με έναν Αμερικανό<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
<div class="itemIntroText">
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">- «Τί κατόρθωμα κάνατε σαν έθνος μεγάλο που είστε;»</span></span><br />
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
- «Πήγαμε στο φεγγάρι», μου απάντησε.</span></span><br />
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
- «Πόσο μακρυά είναι» τον ρωτάω;</span></span><br />
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span></div>
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
- Ας πούμε,μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα»,μου λέει.</span></span><br />
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
- Πόσα εκατομμύρια ξοδέψατε,για να πάτε στο φεγγάρι;</span></span><br />
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
- «Από το 1950 μέχρι τώρα,μου λέει,έχουμε ξοδέψει ποταμούς δολλαρίων».</span></span><br />
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
- Στο Θεό πήγατε;τον ρωτάω.</span></span><br />
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
- Πόσο μακρυά είναι ο Θεός;</span></span><br />
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
- Ο Θεός, μου λέει,είναι πολύ μακρυά.</span></span><br />
<span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
</span></span><span style="font-size: large;"><span style="font-family: "Courier New",Courier,monospace;">
- Εμείς όμως,του λέω,μ΄’ενα παξιμάδι πάμε στον Θεό!</span></span></div>
lpaphttp://www.blogger.com/profile/06559746761137045176noreply@blogger.com0